انصاف علي (ع)
 
وبلاگ محبان امام مهدی(عج).
پایگاه مقتل نسخه چهارم
 
 

 

 سلام  اين داستان از زبان شعبي روايت شده او از مردم عادي است او مشاهدات خود را در باره ي عدل و انصاف علي روايت مي كند .

 

انصاف علي (ع)

 

 شعب مي گوید من به ميدان بزرگ كوفه وارد شدم؛امير المومنين بر بالاي دو ظرف بزرگ از طلا و نقره ايستاده بود و مي خواست آنرا بين مردم تقسيم كند و در دستش تازيانه ي كوچكي بود و مردم كه هجوم مي آوردند را به عقب مي راند كه مانع از تقسيم بين مردم نشود بعد امام همه ي طلا ها و نقره ها را بين مردم تقسيم كرد به طوري كه براي خودش هيچ چيز باقي نماند.

 

 من به منزل آمدم و به پدرم گفتم:(امروز چيز عجيبي ديدم نمي دانم عمل اين شخص خوب بود يا بد؛كه چيزي براي خودش بر نداشت .)

 

پدرم گفت :( او چه كسي بود؟)

 

 گفتم :( امير المومنين علي (ع) 

 

پدر به گريه افتاد  كه علي (ع) اينقدر عدل و انصاف دارد و گفت:( تو بهترين كس از مردم را ديده اي.)

 

 

 

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

مکتب بسیج
ساعت23:11---28 بهمن 1390
سلام خدا قوت دوست عزیز

دست شما درد نکنه عالی بود.

خداوند انشاالله ما را هیچ وقت از مسیر علوی خارج ننماید.

یـــــــــــــــــــــا علی پاسخ:خدائند که هیچ وقت کسی رو گمراه نمیکنه ما خودمون باید مواظب باشیم


هادی
ساعت21:47---27 بهمن 1390
میان کوچه می پیچد صدای پای دلتنگي

به جانم می زند آتش غم شبهای دلتنگي

چنان وامانده ام در خود که از من می گریزد غم

منم تصویر تنهايي منم معنای دلتنگي

چه می پرسی زحال من؟ که من تفسیر اندوهم

سرم ماوای سوداها دلم صحرای دلتنگي



شبی تا صبح با یادت نهانی اشک باریدم

صفایی کرده ام در آن شب زیبای دلتنگي ...
پاسخ:ای آقا آه آه آه ای وای


سيد مجيد
ساعت15:52---25 بهمن 1390
لطفا ادرست رو برام بفرست
پاسخ:چشم الآن ولی آدرسم همونی هست که با هاش وصل مشین هاااااااااا


اميرحسين پند
ساعت15:16---25 بهمن 1390
تشكر بزرگوار
با افتخار خير مقدم عرض مي كنم


سائل
ساعت14:29---25 بهمن 1390
سلام بزرگوار

علي عليه السلام امام عادلي كه خداوند به افرينشش افتخار ميكنند

خدا كند كه شفاعتش شامل حال ما شود پاسخ:سلام عزیز یگانه ی عالم علی است مظهر العجائب اللهم الرزقنی شفاعت علی ابن ابی طالب یوم القیامه


اميرحسين پند
ساعت14:18---25 بهمن 1390
بزرگوار چند بار لينكت كردم ولي سيستم قبول نمي كنه حيف
شرمنده شدم


اميرحسين پند
ساعت14:00---25 بهمن 1390
313 عزيز
لطفا مرا به نام
دل نوشته ها - اميرحسين پند
لينك فرماييد


اميرحسين پند
ساعت13:59---25 بهمن 1390
دوست خوبم سلام

ممنون از حضور گرمتون

من هم افتخارشما را لينك مي كنم
پاسخ:احتمالا با آدرس لوکس بلاگی لینک می کنید باید با آدرس بلاگفا لینک بفرمایید تا درست بشه


سيد مجيد
ساعت10:59---25 بهمن 1390
313 جان لينگ شدي .../افتخار مايي
پاسخ:دستتون درد نکنه چشم مایی


ولايت
ساعت10:40---25 بهمن 1390
سلام خسته نباشی !

خدا قوت
پاسخ:سلام دشمن خسته است


سرزمین عاشقان
ساعت7:01---25 بهمن 1390
آدمی اگر پیامبر هم باشد از زبان مردم آسوده نیست، زیرا :



اگر بسیار کار کند، می‌گویند احمق است !



اگر کم کار کند، می‌گویند تنبل است!



اگر بخشش کند، می‌گویند افراط می‌کند!



اگر جمعگرا باشد، می‌گویند بخیل است!



اگر ساکت و خاموش باشد می‌گویند لال است!!!



اگر زبان‌آوری کند، می‌گویند ورّاج و پرگوست ..!



اگر روزه برآرد و شب‌ها نماز بخواند می‌گویند ریاکاراست!!!



و اگر نکند میگویند کافراست و بی‌دین .....!!!



لذا نباید بر حمد و ثنای مردم اعتنا کرد



و جز از خداوند نباید ازکسی ترسید.



پس آنچه باشید که دوست دارید.



شاد باشید ؛ مهم نیست که این شادی چگونه قضاوت شود.
پاسخ:واقعا حرف دل ما بود
موندم در دروازه به اون بزرگی رو میشه بست اما در دهان مردم رو...


امیر قافله عشق
ساعت21:04---24 بهمن 1390
صدقه بده هرچند كم باشد ، زيرا هر كار كوچكي كه صادقانه براي خدا انجام شود بزرگ است. حضرت امام رضا (علیه السلام)

آپم با
پاسخ:سلام اومدم


رها
ساعت21:00---24 بهمن 1390
سلام خداقوت

خیلی زیباست اما دردآورهم هست چون همین عدالت زیبا بود که خیلی ها نتونستند تحمل کنند و مولا را به شهادت رسوندند

به امید ظهور

یاعلی
پاسخ:ای وای.از حسادت داشتن می مردن


تا
ساعت20:54---24 بهمن 1390


عشق یعنی یه پلاک
ساعت18:13---24 بهمن 1390
خیلی قشنگ بود خیلی

ناصرجعفری
ساعت18:02---24 بهمن 1390
سلام وامیدوارم خوش وخرم باشید. بامطلبی درمورد: فرایندخواب درقرآن روزهستم وخوشحال میشم به وبلاگم سری بزنیدونظرتون رونسبت به آن بدهید.خوشحال میشم درنظرسنجی شرکت کنید.باتشکریاحق.
پاسخ:سلام ممنون عنوان مطلب جالبه اومدم


سرزمین عاشقان
ساعت10:23---24 بهمن 1390
دوست گرامی من لینک میکنم تایید هم میشه اما وقتی وبلاگ رو باز میکنم دیده نمیشه

نمیدونم دلیلش چیه خودت میدونی؟
پاسخ:چون احتمالا با آدرس لوکس بلاگی لینک می کنید با آدرس www.esgh313.blogfa.comلینک بفرمایید تا به ان صفحه منتقل بشه


سرزمین عاشقان
ساعت9:41---24 بهمن 1390
خالد بن ولید از سرداران نیرومند قریش بود. او در سال هفتم هجرت از مکه به مدینه مهاجرت کرد وبه مسلمانان پیوست. ولى پیش از آنکه به آیین توحید بگرود کرارا در نبرد هایى که از طرف قریش براى برانداختن حکومت نو بنیاد اسلام برپا مى ‏شد شرکت مى ‏کرد. هم او بود که در نبرد احد بر مسلمانان شبیخون زد و از پشت‏ سر آنان وارد میدان نبرد شد و مجاهدان اسلام را مورد حمله قرار داد. این مرد پس از اسلام نیز عداوت و دشمنى حضرت على - علیه السلام را فراموش نکرد و بر قدرت بازوان و شجاعت‏ بى نظیر امام رشک مى ‏برد.

پس از درگذشت پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم ، به دستور خلیفه وقت تصمیم بر قتل حضرت على - علیه السلام گرفت ولى به عللى موفق نشد. (3)



احمد بن حنبل در مسند خود مى ‏نویسد

پیامبر اکرم حضرت على را در راس گروهى که در میان آنان خالد نیز بود به یمن اعزام کرد. ارتش اسلام در نقطه ‏اى از یمن با قبیله بنى زید به نبرد پرداخت و بر دشمن پیروز شد و غنایمى به دست آورد. روش امام - علیه السلام در تقسیم غنایم مورد رضایت ‏خالد واقع نشد و براى ایجاد سوء تفاهم میان پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم وحضرت على - علیه السلام نامه اى به رسول خدا نوشت و آن را به بریده سپرد تا هرچه زودتر به حضور پیامبر برساند.

بریده مى ‏گوید : من با سرعت‏ خود را به مدینه رسانیدم و نامه را تسلیم پیامبر کردم. آن حضرت نامه را به یکى از یاران خود داد تا براى او بخواند. چون قرائت نامه به پایان رسید ، ناگهان دیدم که آثار خشم در چهره پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم ظاهر شد.

بریده مى ‏گوید : از آوردن چنین نامه اى سخت پشیمان شدم و براى تبرئه خود گفتم که به فرمان خالد به چنین کارى اقدام کرده ‏ام ومرا چاره اى جز پیروى از فرمان مقام بالاتر نبود.

او مى ‏گوید : پس از خاتمه کلام من لحظاتى سکوت بر مجلس حکومت کرد.

ناگهان پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم سکوت را شکست و فرمود :

درباره على بدگویى مکنید : «فانه منی و انا منه و هو ولیکم بعدی‏»

او از من و من از او هستم و او زمامدار شما پس از من است.



بریده مى ‏گوید : من از کرده خود سخت نادم شدم و از محضر رسول خدا درخواست کردم که در حق من استغفار کند.

پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم فرمود تا على نیاید و به چنین کارى رضا ندهد هرگز در حق تو طلب آمرزش نخواهم کرد. ناگهان حضرت على - علیه السلام رسید و من از او درخواست کردم که از پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم خواهش کند که در باره من طلب آمرزش کند. (4)

این رویداد سبب شد که بریده دوستى خود را با خالد قطع کند و دست ارادت و اخلاص به سوى حضرت على - علیه السلام دراز کند تا آنجا که پس از درگذشت پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم ، وى با ابوبکر بیعت نکرد و یکى از آن دوازده نفرى بود که ابوبکر را در این مورد استیضاح کرد و او را به رسمیت نشناخت. (5)


پاسخ:دستت درد نکنه کامنت به این مفصلی ندیده بودم


سيد مجيد
ساعت7:52---24 بهمن 1390
313 سلام..../با كمال احترام بايد بگيم كسي كه داره براي اسلام قدم مثبت برميداره كه خودشو پشت اسمهايي از اين دست (313)قاييم نمي كنه لطفا پروفايلت رو فعالتر كن ديگران بيشتر با شما اشنا بشند........./ازاينكه من را لينگ كردي باعث افتخار بنده است چون احساس مي كنم قراره يه دوست جديد خوب ديگه پيدا كنم /ممنون
پاسخ:سلام ........ممنون از حسن نیت شما دوستان وبلاگی بنده حتی شماره ی شناسنامه ی من رو هم میدونن. الآن لازم نیست کپی شناسنامه ی خودم رو بزارم تو وب ان شاالله هر وقت وب سایت راه اندازی شد. شما ان شاءالله صمیمی بشی مارو میشناسی من که پشت چیزی قایم نشدم در ضمن با افتخار لینکتون کردم


صبا
ساعت20:14---23 بهمن 1390
مجنون شدم که راهی صحرا کنی مرا

گاهی غبار جاده ی لیلا، کنی مرا

کوچک همیشه دور ز لطف بزرگ نیست

قطره شدم که راهی دریا کنی مرا

آقا برای تو نه ! برای خودم بد است

هر هفته در گناه، تماشا کنی مرا

من گم شدم ؛ تو آینه‌ای گم نمی‌شوی

وقتش شده بیائی و پیدا کنی مرا

این بار با نگاه کریمانه‌ات ببین

شاید غلام خانه زهرا کنی مرا



ممنون از حضور گرمتون.
پاسخ:به به به به ممنوووووووووووووووون


آسيابان
ساعت20:13---23 بهمن 1390
به نام خدا

سلام

ممنون از لطف شما. وبلاگ شما به رد دست پيوند خورد

يا علي
پاسخ:سلام ممنون از شما


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:داستان,امیرالمومنین,انصاف,امام علی,امام,تقسیم اموال,قصه,, :: 7:6 بعد از ظهر :: توسط : (313)

درباره وبلاگ
عشقم به خداوند متعال و اهل بیت علیهم السلام باعث شد بنده این وب رو برای رضایت ایشان بنویسم . هدفم فقط جلب رضایت ایشان و تبلیغ اسلام است و بس . اهداف این وب رو به طور کامل توی یه صفحه ای به نام اهداف وب مفصل نوشتم اینم آدرسشwww.imammahdi313.blogfa.com/profile عزیزان یرای دانستن درباره ی ما به پروفایل نویسنده مراجعه کنن www.esgh313.blogfa.com/profile
موضوعات
اجلاس سران عدم تعهد ما رو هم مشغول کرد بهشت چیست؟ دنیا چیست؟ مولا فرمود: بالاخره راحت شدم شب قدر تاکتیک خدا برای معصومین (ع) حجاب همه جوره داره زیر سوال میره غفلت ما در برابر مسلمانان پس کجایید مدعیان خالی بند؟!! ماه بندگی هم آمد میخوای امام زمان ات رو ببینی؟ باعث افتخارمه رسول زنده ی ما کیست؟ وصیت نامه ی شهید کربلایی حجت الله رحیمی قطره ای از دریای فضائل قمر بنی هاشم ولادت امام عشق و حماسه بالاخره امتحان هامون تموم شد. ویژه نامه ی عید مبعث سالروز انتخابات88 چه معامله ای کردند شهدا با خدا یک داستان زیبا از شهادت علی آقا شهادت حضرت زینب سفارش امام خمینی به خواندن وصیت نامه های شهدا از علوم امام باقر حداقل بهره برداری هم نشده است خرمشهر شهر خون آزاد شد واقعا متاسفم عشق و تنها عشق... ترور فرهنگ شهید مفقود الاثر؟؟؟!!! یا فاطمه الزهرا دلبستگی به دنیا اینم خرید کردن ما بود مثلا... یک سند از حقانیت فاطمه (س) سینما و تلوزیون ایران در نوروز عیدتون مبارک به امام زمان پشت کردیم؟؟؟!!! پیشواز چهارشنبه سوری در مدرسه... چهارشنبه سوری دعا برای امام زمان ترور اندیشه پست ثابت
پیوندهای روزانه
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پایگاه مقتل نسخه ی چهارم و آدرس esgh313.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در وب شما لینکتان به طور خودکار در پایگاه مقتل نسخه ی چهارم قرار میگیرد.